Business / Zakenleven

Energieverbruik en Co2 terugdringen een onmogelijke taak?

Sharing is caring!

Het is moeilijk om energie terug te dringen, en Co2 al helemaal met al die auto’s

Het is geen verrassing dat we een daling zien in de opname van dieselauto’s door het hele land, met het nieuws dat de regering de verkoop van nieuwe benzine- en dieselauto’s tegen 2040 zal verbieden en elektrische voertuigen (EV’s) toegankelijker zal worden , betaalbare en echt aantrekkelijke aankopen voor steeds meer mensen. Hoewel veel van de meer gevestigde modellen van elektrische auto hogere initiële kosten hebben dan hun benzine- en diesel-tegenhangers, maken ze in hun leven deze kosten terug. Veel mensen hadden jaren geleden nog geen enkel idee dat auto’s zoveel energie gebruikten.

Het opladen van een auto kost energie

Op dit moment kost het volledig opladen van een Tesla slechts £ 1 tot £ 3 per dag, met een toeslag van £ 10 per jaar om landelijke oplaadpunten te gebruiken. Op de bredere manier om de klimaatverandering aan te pakken, wordt slechte luchtkwaliteit het centrale onderwerp voor mensen aanmoedigen om de verbrandingsmotor te sloten en het als het “grootste milieurisico voor de volksgezondheid in het VK” te noemen.

De uitstoot is een stuk minder in Engeland

Maar met elektrische auto’s die momenteel minder dan 1% van de nieuwe verkoop vertegenwoordigen, zal het vragen van een massale verandering veel veranderingen vereisen, en het lijkt erop dat het land minder dan klaar is voor een dergelijke dramatische zet. Uit cijfers van december vorig jaar blijkt dat er 132.000 elektrische en hybride auto’s op Britse wegen waren, met in 2017 de grootste toename in EV-aankopen: 47.000 voor het jaar. Dit staat in schril contrast met de 25,5 miljoen benzine- en dieselauto’s die er momenteel zijn.  Op de site van Nog Veel Minder Energie was laatst overigens wel te zien dat er steeds minder energieverspilling plaatsvind

Hoewel Gloucester en de Cotswolds respectievelijk op de vierde en tiende plaats staan ​​op een lijst met het hoogste percentage elektrische voertuigen in het VK, lijkt geen van beide gebieden goed voldoende uitgerust voor een toestroom van aankopen van elektrische auto’s.

Er zijn maar 2 oplaadpunten beschikbaar

Gloucester heeft slechts 2 openbare oplaadpunten in de stad, wat neerkomt op minder dan 0,001 openbare oplaadpunten per elektrisch voertuig. Dit is een vergelijkbaar verhaal in de stad Bristol. Hoewel uit onderzoek is gebleken dat Bristol het op twee na grootste aantal mensen heeft overwogen om een ​​elektrisch voertuig aan te schaffen met 63%, heeft een onderzoek onder chauffeurs aangetoond dat 73% van de Bristol-automobilisten geen oplaadplek bij hen in de buurt kan noemen.

Het beeld van energie besparen is soms wat moeilijk in te schatten

Hoewel het nog vroeg is en het bestaande beeld enigszins somber lijkt, zijn er mensen die proactief zijn in het helpen creëren van een groenere toekomst op de weg. De regering kondigde vorig jaar aan dat £ 400 miljoen zou worden gepompt in het creëren van een wereldwijd toonaangevende oplaadinfrastructuur voor elektrische auto’s, waarbij laadlocaties dagelijks in het Verenigd Koninkrijk worden toegevoegd. Zelfs in juli van vorig jaar werden 255 locaties toegevoegd in slechts 30 dagen.